När du jobbar med massage kan du antingen vara anställd åt ett företag eller vara egenföretagare och driva din egen massageverksamhet. Om du har ett eget företag är det en bra idé att göra en kundundersökning lite nu och då. Med en kundundersökning kan du ta reda på vad dina kunder tycker om ditt företag och dina massagetjänster. Det är väldigt värdefullt att få veta vad kunderna faktiskt tycker och då är en kundundersökning ett bra verktyg. Lyssna helt enkelt på dina kunder och ta reda på om de är nöjda eller missnöjda. Då kan du modifiera ditt massageutbud därefter.
Uppfyll kundernas behov
Du behöver inte vara tekniskt lagd för att kunna göra en bra kundundersökning. Det finns enkätmallar och andra hjälpmedel för att du ska kunna skapa en professionell kundundersökning utan att behöva lägga ner en massa tid på det. När du tar reda på vad dina kunder faktiskt tycker kan du på ett bättre sätt utveckla din verksamhet. Vetskapen vad kunderna tycker ger dig en unik inblick i hur ditt företag uppfattas. Målsättningen är att du ska kunna utveckla din massage till något ännu bättre och hela tiden kunna erbjuda kunderna det som de faktiskt efterfrågar och önskar. Du kommer att få nöjda kunder om du anpassar utbudet efter dem.
Formulera bra frågor
Om du genomför en kundundersökning regelbundet kan du få ett bra statistiskt underlag. Du kan enklare jämföra olika resultat över en lång tid. Innan du genomför en kundundersökning ska du vara på det klara med vad syftet med hela undersökningen är. När du ska göra en kundundersökning ska du verkligen lägga tid på att komma fram till vilka frågor som är bäst att ställa. Det är även viktigt att du ställer frågorna i rätt ordning. Att begränsa frågorna är också en bra idé. Kunderna ska förstå dina frågor och kom ihåg att förklara för dem varför du gör kundundersökningen. Tacka dem även för att de har deltagit och gett av sin tid. En välformulerad och genomtänkt kundundersökning kan verkligen ge dig valuta om du utformar den på rätt sätt och får kunderna att svara.